Khamis

TIPS KURANGKAN BIL ELEKTRIK MELALUI SIKAP SESEORANG

Persoalannya,BAGAIMANA? Boleh ke?

BOLEH!! Tiada yang mustahil. Meskipun kita tidak dapat menahan kenaikan takrif elektrik,tetapi dengan mengamalkan  sikap yang berdisiplin tidak mustahil menjimatkan seberapa banyak wang kita. Tetapi ada juga yang berkata “Eleh buang masa ja tu”, buang masa jika tidak di amalkan mulai sekarang.

Kenaikan takrif elektrik ada baiknya juga. Dengan kenaikan takrif elektrik barulah kita berfikir bagaimana untuk mengurangkan penggunaan tenaga elektrik, supaya jangan membazir. Sebagai seorang islam, membazir adalah sifat syaitan laknatullah. Jadi janganlah kita membazir. Mana-mana agama sekalipun tidak suka penganutnya membazir. Penggunaan elektrik bagaikan makluk halus, kita tidak sedar kewujudannya, tetapi ia wujud.

TIPS KURANGKAN BIL ELEKTRIK dengan sikap kita.

Secara umumnya, Tips yang paling mudah adalah pastikan “offkan” lampu,kipas peralatan elektrik selepas digunakan. Jangan biarkan ia di dalam “mode standby”. Pastikan plug dicabut untuk mengelakan pembaziran tenaga. Jika anda membiarkan TV @ sesuatu barangan elektrik di dalam “mode standby” pembaziran elektrik akan berlaku dimana tenaga elektrik di salurkan kepada board elektronik walaupun anda tidak membuka tv @ barangan elektrik tersebut. Jadi penyelesaiannya daripada masalah ini anda mulakan hari anda dengan hobi mendisiplinkan diri menutup dan mencabut plug jika tidak digunakan. Diharap tips ini dapat membantu anda.



Untuk mengetahui TIP KURANGKAN BIL dengan lebih lanjut anda boleh mendapatkan EBOOK DISINI! TERBUKTI, BERKESAN, DAN JUGA MEMBERI PENDEDAHAN KEPADA ANDA MENGENAI CARA MENGURANGKAN BIL.

Kenapa perlu bayar lebih, sedangkan ada cara untuk mengurangkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan